aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Tunelul de la Bata se deschide circulației feroviare

Tunelul de la Bata se deschide circulației feroviare

De Alin Gherasim
la 16 July 2025 16:36
2 Comentarii

Tunelul de la Bata se deschide circulației feroviare

Se deschide traficul feroviar prin noul tunel/Foto: API
16 July 2025 16:36
Noul tunel va fi inaugurat joi, 17 iulie, la opt ani distanță de la momentul în care au început lucrările de modernizare a căii ferate.
Scris de Alin Gherasim - Noul tunel va fi inaugurat joi, 17 iulie, la opt ani distanță de la momentul în care au început lucrările de modernizare a căii ferate.

Trimite articolul

X

ARAD. Veste mare în cadrul proiectului de modernizare a căii ferate cap Y-Bârzava-Vărădia de Mureș-Simeria. Tunelul feroviar săpat în dealurile din apropierea comunei Bata va fi deschis circulației feroviare. Anunțul a fost făcut de Asociația Pro Infrastructură.

„Joi, 17 iulie, se va deschide traficul pe un traseu feroviar nou de 13 kilometri, între stațiile Bârzava și Vărădia, județul Arad. Scopul variantei este asigurarea vitezei de 160 km/h între Curtici și Simeria (cu încetiniri la 100 la Arad, Radna și Deva), această viteză nefiind posibilă pe linia veche și sinuoasă. Vedeta traseului este tunelul de la Bata. În lungime de 650 de metri, este urmat la mică distanță de două poduri gigantice peste Mureș, de aproape 500 de metri fiecare. Trenurile vor circula, la început, cu 120 km/h, mai puțin pe cele două poduri restricționate inițial la 70 km/h, până își fac rodajul de tonaj. Linia veche de pe malul nordic al Mureșului se va păstra pe un fir pentru garnituri Regio, localnicii fiind obișnuiți cu trenul din 1868”, anunță cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Slăbiciuni și nepăsare

Mai departe, reprezentanții respectivei asociații fac o scurtă radiografie a proiectului:

„Tronsonul ilustrează foarte bine slăbiciunile CFR Infrastructură și nepăsarea politicienilor față de calea ferată. Chiar dacă WeBuild este printre puținii antreprenori generali serioși din țara noastră, lotul semnat în 2017 s-a mișcat cu viteza marfarului. Proiectul tehnic dat de CFR la licitație este extrem de slab și vreo doi ani s-au dus doar pe reproiectare. Încă din 2021, constructorul ne-a atras atenția că la capătul sudic al tunelului există lucrări de consolidare foarte complexe care n-au autorizație. Aceasta întârzia fiindcă nu exista aprobare de tăiere a copacilor de pe versant. În România pădurile se taie ilegal foarte ușor și legal foarte greu. Tunelul a fost străpuns în ianuarie 2023 și, abia după aceea, CFR a reușit să taie arborii de pe deal, la aproape 6 ani de la semnarea contractului de lucrări. Traficul feroviar a trebuit să aștepte cu tunelul terminat cel puțin un an pană când au fost gata structurile de sprijin din gura tunelului. Proiectantul, angajat anterior de CFR, nu ar fi prevăzut așa ceva dacă ar fi părăsit biroul și ar fi mers în teren, ci soluții mai estetice și mai puțin invazive: polatele, de exemplu. Se poate, însă, și mai rău. Lotul WeBuild a fost blocat și de arheologia de la Cetatea Vărădia, tăiată de curba de 160 km/h aflată încă în execuție momentan. Variantele de traseu de pe tronsoanele vecine, semnate tot în 2017, sunt și mai întârziate”.

FOTO | Tunelul de la Bata se deschide circulației feroviare

FOTO: Asociația Pro Infrastructura

Trimite articolul

X
Taguri:
Asociaţia Pro Infrastructura ,
bata ,
circulatie feroviara ,
deschis ,
modernizare cale ferata Y-Barzava-Varadia de Mures-Simeria ,
tunel ,
tunel bata ,
tunel feroviar
2 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. examen says:
    July 16, 2025 at 8:51 pm

    Frumos

    Reply
  2. Skyman says:
    July 17, 2025 at 4:16 pm

    Bine cá ságeata verde Páncota-Ghiroc-Lipova a fost distrusá, localnicii fiind obișnuiți cu trenul din 1906

    Reply
  3. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    FOTO. Ciocnire între tramvaie, pe Calea Aurel Vlaicu. Unul plecase din depou fără vatman
    3
    Tribunalul Arad își deschide porțile pentru curioși
    4
    Memoria lui Domide, călcată în picioare de elevii lui Mihalcea
    5
    Fetele de la UTA, eşec pe final
    6
    Denisa Corb, pe podiumul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
    7
    Mihalcea a găsit „țapii ispășitori” de la UTA
    8
    Ucraina are nevoie de 25 de sisteme antiaeriene americane Patriot suplimentare, afirmă Zelenski
    9
    Miniștrii Energiei din UE au aprobat interzicerea importurilor de gaze rusești
    10
    Progres important pe A1 Margina–Holdea: lucrările au ajuns la aproape 50% la final de an

    România

    Progres important pe A1 Margina–Holdea: lucrările au ajuns la aproape 50% la final de an
    La finalul acestui an, lucrările pe tronsonul autostrăzii A1 Margina – Holdea sunt realizate în proporție de aproape 50%, activitatea desfășurându-se simultan în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu.

    Local

    Leoni face concedieri! 465 de posturi ar urma să fie reduse
    O primă notificare prealabilă a fost înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, iar o parte din salariați au primit deja notificări. 2

    Local

    Bătrânii - cel mai de preț rost al existenței noastre

    Local

    „Vrem dialog real, nu doar presiune fiscală”
    Patronatele arădene trag un semnal de alarmă la final de an: „sectorul IMM are nevoie de dialog real, nu doar de presiune fiscală”.

    Local

    Viitori specialiști ai domeniului științelor

    Local

    Zilele libere, obligatorii prin Codul Muncii
    Angajatorii trebuie să acorde zilele libere legale conform Codului Muncii, indiferent de cultul religios de care aparțin salariații.

    Local

    Monumentul Marii Uniri, care a costat 10 milioane de lei și trebuia dezvelit în 2012, nu a ajuns la destinație
    Monumentul Marii Uniri de la 1918, pentru realizarea căruia statul român a achitat sculptorului Florin Codre 10 milioane de lei și care urma să fie dezvelit pe 1 decembrie 2012, nu a mai ajuns la destinație, fiind depozitat de mulți ani pe o proprietate din Călărași a artistului, care a pierdut un proces cu Ministerul Culturii pentru că nu a mai transportat piesele la Arad pentru a fi montate. 3

    Mapamond

    SUA: Loteria vizelor este suspendată, întrucât suspectul de atacul armat de la Brown a fost un beneficiar al programului
    Ministrul american pentru securitate internă, Kristi Noem, a ordonat vineri suspendarea imediată a eliberării de „Diversity Imigrant Visa” (DVI) prin tragere la sorți, așa-numita loterie a vizelor, un program de care suspectul de atacul armat la universitatea Brown a beneficiat, relatează AFP.

    Local

    Bilanțul anului la CCIA Arad: consolidare, deschidere și sprijin pentru mediul de afaceri local
    Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a Județului Arad (CCIA Arad) încheie anul 2025 cu un portofoliu solid de activități și proiecte care au contribuit la dezvoltarea mediului de afaceri și la susținerea comunității locale. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.