Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat noile tarife de referință pentru asigurarea auto obligatorie, stabilind astfel prețurile pentru asigurările RCA din 2025. Aceste tarife vor determina prețurile practicate de companiile de asigurări în prima parte a anului. Deși Guvernul a impus măsuri de plafonare în trecut, creșterile tarifelor RCA persistă, iar unii șoferi vor ajunge să plătească mai mult de 5.000 de lei pentru o poliță anuală.
Regiunea joacă, de asemenea, un rol esențial în stabilirea costului RCA. Șoferii din București și Ilfov plătesc cu până la 1.500 de lei mai mult decât cei din alte județe. În plus, vehiculele cu motoare mari au cele mai mari creșteri de preț, tarifele de referință crescând cu peste 30% față de anul trecut.
Șoferii tineri și vehiculele puternice, cele mai afectate categorii
Potrivit datelor publicate de ASF, tarifele RCA diferă în funcție de vârsta șoferului, puterea motorului vehiculului și regiunea de înregistrare a mașinii.
De exemplu, pentru o mașină cu putere cuprinsă între 51 și 75 de kW (69-102 CP), tariful de referință pentru un șofer din București sau Ilfov, care are sub 30 de ani, este de 3.656 de lei, în creștere de la 3.380 de lei, în timp ce șoferii tineri din restul județelor vor avea de achitat 2.195 de lei, față de 2.033 de lei, cât era stabilit în vara anului trecut.
În cazul mașinilor cu motor mai mare, cu o putere între 76 și 100 kW (103-136 CP), șoferii cu vârste între 41 și 50 de ani din București sau Ilfov au un tarif de referință de 2.260 de lei, cu peste 160 de lei mai mult comparativ cu prețurile stabilite în iulie 2024. Pentru șoferii de aceeași vârstă și cu același tip de mașină, dar care provin din alte județe, prețul RCA va fi de 1.347 de lei, cu aproximativ 100 de lei mai mult.
Pentru vehiculele de mare putere, tarifele sunt semnificativ mai mari. Proprietarii de mașini cu o putere de peste 300 KW și sub 30 de ani vor plăti cel mai ridicat tarif, de 5.240 de lei pe an, în timp ce în alte județe, cel mai mic tarif de referință este de 1.064 de lei, valabil pentru aceleași tipuri de vehicule. Șoferii sub 30 de ani vor plăti aproape dublu față de celelalte grupuri de vârstă, din cauza riscului mai mare de accidente asociat vârstei lor.
Pe de altă parte, șoferii de peste 50 de ani care conduc vehicule cu motoare sub 50 KW beneficiază de cele mai mici tarife. Totuși, și pentru aceștia, prețurile au înregistrat creșteri semnificative față de anii anteriori.
Sfaturi pentru șoferi
Anunțul ASF privind costurile RCA în 2025 reflectă tendința generală de creștere a prețurilor, ceea ce ar putea crea dificultăți financiare pentru mulți șoferi. Pentru a face față acestor majorări, este recomandat ca șoferii să compare cu atenție ofertele companiilor de asigurări și să caute cele mai avantajoase polițe disponibile pe piață.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
XPe an ce trece e tot mai ….bine ,pentru asiguratori care dupa ce isi fac ,, plinul,, ne anunta ca au falimentat ! Cei mai pagubiti sant soferii care nu produc accidente si din banii lor unii asa zisi binefacatori ocrotiti de stat isi fac plinul si dau partea leului celor ce au grija sa ne oblige sa facem asigurari tot mai scumpe !
-
Oare ce spui daca, nevinovat, ai un accident cu cineva care nu are asigurare?
-
Romania a ajuns plantatia strainilor care jefuiesc cat si cand vor. In asigurari inclusiv. Nationalizarea asigurarilor acum!!!
-
-
Gândește logic:asiguratorii plătesc daunele din toate polițele încasate.Din cauză că avem foarte multe accidente cu morți , răniți sau pagube materiale mari,sumele plătite ca daune sunt mai mari decât în restul UE.E prost gestionat sistemul de către cei ASF ,care nu-i obligă la procente mari de majorare pentru cei ce fac daune -ai făcut accident din culpă, să plătești un RCA de 3-4 ori mai mare,apoi să scadă anual până la valoarea inițială în 5 ani , dacă nu mai faci între timp.Bază de date cu cei vinovați la care să aibă acces companiile de asigurări și îi mai responsabilizezi pe șoferi .Cei care nu fac accidente să aibă un minim de 500-600 de lei de plată,indexat anual cu inflația. Părerea mea…
-
Alta bataie de joc tip ioropa ca au privatizat si asigurarile si doar strainii fac rca in romania. La preturi de jaf.
Si daca ai salariu de 1000 EUR tot nu e destul.
Daca ai si parcare rezidentiala de 2000 de ron pe an, nu se mai merita sa ai masina decat daca ai masina noua!
Ori dati salarii de 3000 4000, ori America!
-
Asa! Si in America umbla cainii cu covrigi in coada si te asteapta taman pe tine.
“Șoferii sub 30 de ani vor plăti aproape dublu față de celelalte grupuri de vârstă, din cauza riscului mai mare de accidente asociat vârstei lor.” Cum s-ar zice “preventiv” Hai SICRTIR! Adică îi băgați pe toți în aceeași oală doar pe criterii de vârstă, nu contează dacă au avut evenimente sau nu, ai sub 30 de ani plătești. Eu zic să introducem și 10 zile pe an de privare de libertate (citește pârnaie) pentru această categorie, tot din cauza riscului mai mare de activități incriminate penal. SICTIR încă odată! Nu vă mai săturați dar nu-i problemă, românul are o vorbă: Dumnezeu nu te bate cu bâta, ți-o dă să umbli cu ea!
Închei prin a vă ura același Hai SICTIR!
Văd că atunci când unii se plâng de majorarea tarifelor, alții (tipic) îi acuză că vor desființarea asigurărilor și că îi vor lăsa descoperiți în fața ”aventurierilor” de pe șosele.
Din păcate, asigurările au devenit, de multă vreme, doar o afacere foarte înfloritoare. În toate cazurile, dar mai ales în cazul RCA, asigurările ar trebui să îndeplinească, în primul rând, un rol social, adică să fie un serviciu prestat în favoarea membrilor societății.
Încă un exemplu de activitate parazitară.
Al doilea aspect e supărarea tinerilor șoferi pentru tarifele mari și contestarea rolului preventiv (asupra accidentelor).
Un instrument de bază în activitatea asigurătorilor (sfântă limbă română!) e statistica. Ea spune că un tânăr fără experiență, la volanul unei mașini puternice, e mult mai periculos decât dacă ar mai acumula niște kilometri sau ar conduce un vehicul mai ”moale”. Nu e nici o rușine, ca tânăr corporatist, să conduci un logan…
Interesant, cei care au masini cu motoare de 151-300 kw ( adica 205-408 cp) platesc mai mult decat ”amaratii” cu motorizari peste 300 kw (408 cp)…
-
Citesc și ma întreb oare pe ce planetă trăiesc uni dintre noi… Asigurarea de răspundere civila este necesară și sunt de acord cu acest aspect, elimina riscul de a-ți plăti singur dauna mașinii produsă de un terț. Însă trebuie să recunoaștem că primele de asigurare sunt mult supraevaluate, mai ales în cazul șoferilor cu vârste cuprinse între 35 și 60 de ani. Această categorie de șoferi care nu au în istoric accidente cauzate de ei și care sunt posesori de permise de conducere de minim 15 ani nu vad ceva normal în faptul ca primele de asigurare sa se mărească an de an fără un fundament. Da, puteți mari primele de asigurări cu procente echivalente cu rata inflației, atunci când veniturile cresc substanțial, dar în condițiile în care veniturile sunt înghețate la nivelul anului anterior tu vi cu mariri cu pana la 30 la sută. Vi se pare corect…?
Stiti cat plateste un american care numai ce a luat carnetul?Peste 200 de dollari pe luna.Masina e un lux.In unele cazuri e mai ieftin sa inchiriezi masina decat sa ai una.Aveti un pic rabdare.
-
Vorbești prostii. RCA SUA = 1018 $ pe an
-
Vorbesti prostii.De la 16 ani pana la 25 de ani varsta ca nou conducator autoe minim 200 dollari pentru asigutarea obligatorie.Mai studiaza tu.
-
În SUA e mult diferit în funcție de stat, zona de risc, ce vrei sa cuprindă asigurarea etc. Chiar dacă nu trăiesc am fost și am prieteni “fugiti” de pe vremea comunismului. Cetățean de 50 de ani, profesionist stabilit în Atlanta plătește în jur de 1000 $ / an.
-
-
Am uitat sa-ti spun. Traiesc in state din 1986.
-
-
Patroane,200 de dolari pe luna e fix nimic…eu am muncit in US cu 250 dolari pe zi…
-
Destept mai esti. Ai primit 250 si ai dat 200. Macar taci nu te mai facea de ris.
-
Eu nu vad legatura dintre titlul articolului/poza si continutul lui
in austria la un golf 7 sa zicem platesti rca plus impozit cam 120 de euro pe luna la salar de minim 2 mii de euro !e diferenta mare foarte mare de calitate in primul rand !oricum tepe de genul asf nunse intimpla acolo a fost jaf asistat de ststul roman mafiot
Soluția ar fi sa numai plătim asigurarea la fel ca la case, e mai ieftin sa plătesc eu pagiba decât plata unei polițe de asigurare
In state asigurarea variaza si in zona unde traiesti in functie de codul postal si distanta care o ai de acasa la serviciu.Compania de asigurari iti monteaza si un dispozitiv pe masina sa vada cum conduci care iti inregistreaza manevrele.Daca accelerezi brusc franezi brusc viteza.Asta daca esti tu de acord sa-ti monteze un dispozitiv pe masina care il porti 3 sau 6 luni.Daca nu iti mareste saigurarea oricum.Eu am acut casco si am platit 1300 pe un an la 2 masini acum 5 ani.Nu m vut nicio amenda sau vreo abatere in trafic.Cum zic ei.Clean driving record.