Eseul care i-a lăsat pe mulți fără puncte
Subiectul a vizat redactarea unui eseu de minimum 400 de cuvinte despre particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic.
Conform datelor centralizate, doar 4,63% dintre elevi au fost punctați pentru capacitate de analiză și argumentare, competențe-cheie din profilul absolventului. De asemenea, 78% nu au primit niciun punct pentru logica ideilor, aspect evaluat separat în cadrul baremului.
Subiectele I și II: O performanță mai bună, dar nu suficientă
Rezultatele arată dificultăți semnificative și la celelalte subiecte. La subiectul al II-lea, care solicita realizarea unui comentariu de minimum 50 de cuvinte pe baza poeziei „Iarnă” de Adrian Maniu, între 46% și 52% dintre elevii de la real nu au obținut niciun punct. De asemenea, 64% nu au fost punctați pentru ortografie și punctuație.
Subiectul I, care presupunea identificarea și formularea de răspunsuri pe baza unui text dat, a fost singurul care a adus punctaje mai ridicate. Totuși, la ultimii doi itemi ai acestuia, 30% dintre elevii de la profilul real nu au reușit să explice un motiv din text, iar 37% au formulat răspunsuri cu greșeli gramaticale.
Și la subiectul IB, care solicita redactarea unui text argumentativ de minimum 150 de cuvinte pe tema rolului profesorilor în formarea culturală a tinerilor, elevii au întâmpinat dificultăți. Peste 30% dintre participanți nu au reușit să dezvolte niciunul dintre cele două argumente cerute.
În ceea ce privește prezența, circa 100.000 de elevi din clasele terminale au participat la simulările din acest an. Ministerul Educației a anunțat că 33% dintre elevii de clasa a XII-a nu au reușit să obțină nota 5 la limba română, cu 8% mai puțini față de anul precedent.
Rezultatele nu sunt publice, fiind comunicate elevilor printr-un cod unic, în mod anonimizat. La cerere, notele obținute pot fi trecute în catalog.
Trimite articolul
XUnde dreaq sa stie sa evalueze?! De pe tiktok?! Trebuia sa le dea o evaluare de acolo sa vezi atunci procent…
Mi-e frica sa-ntreb pe vreun adolescent cand a citit ultima data, orice depaseste 2 pagini…
Oare analiza unor eseuri este chiar asa de importanta in viata de toate zilele?🤔
-
Corect, ar trebui să se interzică prin Constituție folosirea unui număr impar de neuroni…
„…potrivit unei analize pe itemi…”, „la ultimii doi itemi…”… nu, n-are nici o legătură…
Viitorul suna bine…