Documentul, intitulat „Timp limitat pentru învățare și joacă”, analizează modul în care utilizarea dispozitivelor digitale pentru destindere se corelează cu performanțele școlare și cu alte aspecte din viața elevilor.
România, locul 3 la utilizarea excesivă a dispozitivelor digitale
Potrivit raportului, aproximativ 40% dintre elevii români petrec mai mult de patru ore pe zi pe dispozitive digitale pentru activități recreative, înainte sau după școală. Cu acest procent, România se află pe locul al treilea în lume între cele peste 80 de sisteme educaționale analizate, fiind depășită doar de Estonia și Polonia.
La nivel global, elevii de 15 ani petrec, în medie, 16% din timpul unei zile de școală în activități online de relaxare, iar un sfert dintre ei depășesc pragul de patru ore zilnic. În România, proporția elevilor care depășesc acest nivel este semnificativ mai mare.
Analiza OCDE arată că utilizarea moderată a dispozitivelor digitale este asociată, în medie, cu rezultate mai bune la matematică. Țările care au obținut scoruri ridicate la testele PISA 2022, precum Estonia, Polonia, Olanda, Belgia, Singapore sau Coreea de Sud, au și o pondere mare a elevilor care folosesc moderat mediile digitale, între două și patru ore pe zi.
În schimb, țările cu un număr ridicat de utilizatori „excesivi”, cum sunt România și Bulgaria, tind să înregistreze rezultate sub media OCDE. România s-a situat la PISA 2022 pe penultimul loc între statele Uniunii Europene, sub media țărilor participante.
Mai multe detalii AICI.
Trimite articolul
XDin pacate, parintii ii lasa peste masura; este o cale de a scapa de activitati come cu copii. La multi parinti ziua de lucru nu mai este limitata la 8 ore (v. procentele de “burning” in statistici). Pe de alta parte, copiii nu mai citesc, nu mai fac activitati comune cu colegii / prietenii Necazul este ca, nici macare la orele de dirigentie, acest subiect nu este abordat cu seriozitate. Vezi si procentul mare de copii obezi.