Companiile vor fi obligate să transmită autorităților fiscale date precise despre firmele care operează în sistemul lor, șoferii care efectuează curse, mașinile utilizate, sumele încasate din curse și distanțele parcurse de fiecare vehicul, notează Profit.ro.
Măsura are scopul de a combate evaziunea fiscală și de a asigura o mai mare transparență în ceea ce privește veniturile generate de sectorul transportului alternativ. În prezent, reglementările fiscale din România nu sunt întotdeauna clare cu privire la statutul fiscal al șoferilor care lucrează pentru platformele Uber și Bolt, iar această nouă obligație ar putea ajuta la clarificarea situației.
Unul dintre principalele motive pentru care Uber și Bolt se află în centrul controversei fiscale este modul în care aceștia tratează relația cu șoferii. Aceste companii consideră șoferii lor ca lucrători independenți, parteneri care își administrează propriile activități și beneficiază de autonomie în ceea ce privește programul de muncă. În schimb, autoritățile fiscale din România au adoptat un alt punct de vedere, considerând că șoferii ar trebui tratați ca angajați, ceea ce ar implica aplicarea unor taxe suplimentare.
Această diferență de abordare a dus la conflicte între companiile de transport alternativ și autoritățile fiscale, iar noile reglementări ar putea reprezenta un pas spre o clarificare mai amănunțită a statutului fiscal al șoferilor, precum și o soluție pentru rezolvarea eventualelor dispute legale.
Deși noile reglementări sunt menite să combată evaziunea fiscală și să asigure o mai mare transparență, acestea ar putea avea și efecte asupra modului în care Uber și Bolt își desfășoară activitatea în România. În special, platformele vor trebui să investească resurse considerabile pentru a se conforma cerințelor de raportare lunară impuse de ANAF. În plus, șoferii ar putea resimți o presiune mai mare din partea autorităților fiscale, în cazul în care statul decide să îi trateze ca angajați, ceea ce ar putea duce la creșterea costurilor operaționale pentru platformele de ride-sharing.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
Xprin urmare, avand in vedere ca bolt sau uber iau deja 43% din venit, mai vine flota ei ia chiria masinii, care inpreuna fac deja obiectul renuntarii multor soferi de pe platformele lor, mai vine si statul sa ti ia bani, doar asa, ca sa lucrezi pentru stat si platforma, sa iei bani imtumut ca sa ti bagi carburanti…niste ipocriti, dupa parerea mea.
prin urmare, avand in vedere ca bolt sau uber iau deja 43% din venit, mai vine flota si ia chiria masinii, care impreuna fac deja obiectul renuntarii multor soferi de pe platformele lor, mai vine si statul sa ti ia bani, doar asa, ca sa lucrezi pentru stat si platforma, sa iei bani împrumut ca sa ti bagi carburanti…niste ipocriti, dupa parerea mea.*