aradon.ro Web analytics

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Șapte pași esențiali în procesul de slăbire

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Șapte pași esențiali în procesul de slăbire

Reactualizat la:
Mulți dintre noi ne preocupăm să slăbim, apelând la tot felul de diete care funcționează pe termen scurt, pentru ca, apoi, să revenim la același număr de kilograme, sau, poate, suplimentar, fără a modifica ceea ce contează de fapt - stilul de viață.
Mulți dintre noi ne preocupăm să slăbim, apelând la tot felul de diete care funcționează pe termen scurt, pentru ca, apoi, să revenim la același număr de kilograme, sau, poate, suplimentar, fără a modifica ceea ce contează de fapt - stilul de viață.

Mai mult, în cabinet, după ce stau de vorbă cu pacienții descopăr o stare prediabetică/diabet, o steatoză hepatică non-alcoolică (ficat gras), hipertensiune arterială și tratament cu statine, profil lipemic crescut, hiperuricemie, disfuncție tiroidiană. Foarte puțini dintre pacienți îmi spun că doresc să-și îmbunătățească starea de sănătate. Vor o dietă rapidă. Cu toate acestea, fără a fi o mare diferență în oglindă, o pierdere de 5-10% din greutatea corporală reduce tensiunea arterială, ameliorează glicemia, îmbunătățește starea de spirit sau ne ajută să dormim mai bine.

Cel mai important aspect este să pierdem în greutate progresiv și definitiv decât să slăbim acele 5 kilograme pe săptămână, adoptând diete drastice, kilograme pe care le recuperăm înapoi după o săptămână. Ca să avem rezultate pe termen lung, obiectivele trebuie sa fie precise și corecte:

1. Un obiectiv realist și sănătos este acela de a pierde un kilogram, un kilogram și jumătate pe săptămână;

2. Dacă este necesar să slăbiți mai multe kilograme, nu vă fixați un obiectiv distanțat (15 kilograme în trei luni), ci căutați să îl împărțiți în obiective pe termen scurt (5 kilograme pe lună);

3. Personalizați-vă obiectivele ținând cont de situația voastră specifică. Nu vă comparați cu alții (metabolismul fiecăruia dintre noi este unic și răspunde diferit la un regim alimentar) și încercați să vă concentrați pe necesitățile proprii;

4. Pregătiți-vă să pierdeți câteva bătălii dacă vreți să câștigați războiul. Niciun proces de schimbare a stilului de viață nu este liniar și este normal să vă loviți de obstacole care, uneori, vă încetinesc realizarea scopului propus. Cheia succesului nu constă în perfecțiune, ci în perseverență;

5. Când faceți măsurătorile săptămânale încercați să notați starea generală și cea psihologică. Acest lucru va face ca întregul program să fie un parcurs care va transforma raportul vostru cu mâncarea, dar și cu propria persoană;

6. Țineți un jurnal alimentar (cel mai bun instrument de monitorizare), verificați și notați rezultatele obținute. Evaluarea progreselor vă va ajuta în momentele dificile (când puteți deveni vulnerabili și vă puteți expune erorilor alimentare) pentru a regăsi confirmarea că sunteți pe calea cea bună;

7. Dorința de a pierde în greutate trebuie să împace un demers dietetic cu unul comportamental. Pentru a slăbi în mod durabil este necesar să modificăm conținutul farfuriei și să încercăm să înțelegem comportamentele alimentare care ne sabotează, ce le provoacă și ce le întreține, pentru a putea proceda „altfel”.

Important este să pierdem în greutate progresiv și definitiv decât să slăbim 5 kilograme pe săptămână, ca mai apoi să le recuperăm în săptămâna următoare”

 

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    România

    COVID-19. 641 de cazuri noi, din 18.440 de teste
    În ultimele 24 de ore au fost prelucrate 18.440 de teste, acestea confirmând încă 641 de infecții cu SARS-CoV2 – noul coronavirus.

    Advertorial

    Ce sa faci daca nu iti reusesc rețetele de gătit acasă!
    Când toată lumea îți spune să cauți rețete de gătit acasă și rețelele sociale sunt pline de bucătari iscusiți (unii deveniți peste noapte, datorită pandemiei), noi îți spunem că nu e totul așa roz cum pare la o primă vedere.

    Local

    Teatrul mută spectacolul din „Vlaicu” la Cinema Arta
    „Motive organizatorice ne determină să schimbăm locul de desfășurare a spectacolului din data de 16 iulie, de la ora 20”, anunță Teatrul Clasic „Ioan Slavici”.

    Local

    Nouă migranți depistați ascunși  în două camioane la  frontierele Nădlac și Vărșand
    Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctelor de Trecere a Frontierei  Nădlac și Vărșand au descoperit patru sirieni, respectiv cinci cetățeni din Afganistan și Bangladesh, care au încercat să iasă ilegal din țară ascunși în interiorul a două automarfare. 1

    România

    DIICOT a clasat dosarul 10 august
    DIICOT a anunţat miercuri că a dispus clasarea dosarului privind protestul din 10 august 2018, atât partea în care au fost cercetaţi şefii Jandarmeriei, cât şi sesizarea privind o tentativă de lovitură de stat. 1

    Mapamond

    Miami a fost declarat „noul Wuhan” în pandemia de Covid-19
    Un expert a considerat Miami, Florida, noul epicentru al pandemiei de Covid-19 la nivel mondial, şi a comparat oraşul american cu Wuhan, locul în care îşi are originea noul coronavirus, scrie NZ Herald. 1

    România

    Nelu Tătaru a anunţat că starea de alertă va fi prelungită. Ce se întâmpla cu pacienţii asimptomatici
    Bolnavii de COVID-19 care nu prezintă simptome ale maladiei vor fi internaţi timp de 48 de ore, iar mai apoi vor putea fi izolaţi la domiciliu, timp de 14 zile, a spus ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, după ce a părăsit sala de şedinţă a Senatului, unde s-a discutat despre Legea carantinei 2

    Local

    S-au mutat în casă nouă
    Începând din această lună, patru servicii din cadrul DGASPC Arad s-au mutat în sediul secundar al instituţiei, pe strada Iustin Marșieu (fosta Bușteni) nr.22A.

    Local

    Comisiile DGASPC intră în vacanţă
    E vorba de Comisia pentru Protecţia Copilului Arad și Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Arad. 2

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.