aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Arad: Deficitul de profesioniști în domeniul transportului de mărfuri s-a dublat în doi ani

Arad: Deficitul de profesioniști în domeniul transportului de mărfuri s-a dublat în doi ani

la 9 May 2025 12:28
11 Comentarii

Arad: Deficitul de profesioniști în domeniul transportului de mărfuri s-a dublat în doi ani

Foto: Arhivă
9 May 2025 12:28
Una dintre cele mai mari organizații ale transportatorilor de mărfuri din România, cu sediul în Arad, atrage atenția că deficitul de șoferi profesioniști s-a dublat în ultimii doi ani, iar în județ lipsesc aproximativ 1.500 de șoferi de camioane, în timp ce importul forței de muncă din afara Uniunii Europene este insuficient.
Una dintre cele mai mari organizații ale transportatorilor de mărfuri din România, cu sediul în Arad, atrage atenția că deficitul de șoferi profesioniști s-a dublat în ultimii doi ani, iar în județ lipsesc aproximativ 1.500 de șoferi de camioane, în timp ce importul forței de muncă din afara Uniunii Europene este insuficient.

Trimite articolul

X

Președintele Asociației Patronale a Transportatorilor ‘Europa 2002’ (APTE 2002), Adrian Pop, a declarat vineri, pentru AGERPRES, că firmele din domeniu se confruntă cu dificultăți în a găsi forță de muncă pe piața locală, iar asta afectează livrările de mărfuri și scade cifra de afaceri.

Adrian Pop a declarat că, în 2023, deficitul era de aproximativ 750 de șoferi de camioane la firmele din județ, dar acum se caută pentru angajare aproximativ 1.500, care nu se găsesc pe piața locală. Asta face ca, uneori, firmele de transport să intre în concurență pentru a prelua unele de la altele profesioniștii existenți.

‘Lipsa șoferilor are efecte asupra livrărilor, ceea ce înseamnă și cifre de afaceri mai mici cu câteva procente. E tot mai greu să găsești oameni calificați în acest domeniu, de aceea, soluția ar fi să aducem mai mulți șoferi din afara Uniunii Europene. Din păcate, deocamdată sunt prea puțini șoferi extracomunitari la firmele din Arad. Să aducem mai mulți este greu din cauza procedurilor care durează în general șase luni, pentru că este nevoie de avize de la Inspectoratul General pentru Imigrări’, a declarat președintele APTE 2002.

El a adăugat că aderarea deplină la Spațiul Schengen oferă oportunități de dezvoltare a companiilor din domeniu, însă acestea sunt încetinite de lipsa de profesioniști.

Conform lui Adrian Pop, atunci când se recrutează forță de muncă locală se constată că mulți dintre cei care se prezintă la interviuri nu corespund posturilor.

Una dintre cauzele identificate de transportatori pentru lipsa șoferilor profesioniști este plecarea acestora în alte țări, unde obțin salarii mai mari.

APTE 2002 este cea mai mare organizație a transportatorilor de mărfuri din vestul țării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.

Sursa: AGERPRES

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
deficit ,
firme transport ,
firme transport marfa ,
judetul arad ,
profesionisti ,
soferi ,
soferi profesionisti ,
Spatiul Schengen ,
transport marfa
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. malefique says:
    May 9, 2025 at 2:26 pm

    Cum naiba, ca tot mujicu si ciobanu s-a facut sofer de tir??!

    Reply
    • Aradeanu' says:
      May 9, 2025 at 4:52 pm

      Nu mai vor sa lucreze. Il injura pe sefu ca are mertan si au alta meserie acum: votanti de-ai lui simion…poate, poate le ia simion mertanele patronilor si le da lor. Ca doar a promis nationalizare!

      Reply
      • vasile says:
        May 9, 2025 at 9:12 pm

        Asa si? de ce nu mergi tu? Aaa, tu lucrezi la stat… Am inteles.

        Reply
      • anonim says:
        May 10, 2025 at 11:20 am

        ii doare direct la basca pe soferi ce masina detine patronul , nu asta e problema , insa sa stai pe comunitate inchis intr o cabina cate 1-3 luni , cam cum crezi ca e ??? … nici nu i de mirare ca 80 % din soferii vechi sunt bolnavi cu capul , asta se vede in trafic ca la ecograf , niste mujici si niste criminali care ajung sa considere ca strada le apartine doar lor

        Reply
    • Bubu says:
      May 10, 2025 at 10:53 am

      De gunoaie ce sânt patronii

      Reply
  2. blabla says:
    May 9, 2025 at 4:53 pm

    Daca ati da salariul care ar trebui si nu ati avea dispeceri de 0,1 bani eu sunt primul care ma angajez

    Reply
  3. Stanescu Dragos says:
    May 9, 2025 at 5:50 pm

    Pai concluzia trasa de ei este ca au plecat in afara deoarece sunt mai bine plătiți. Pai daca știu motivul, de ce nu ii plătesc mai bine sa nu mai plece? Piață e libera pentru toți si daca nu se adaptează, vor fi înlocuiți… roata trebuie sa se învârtă. Despre cel care se plânge in interviu dar si despre alții, prietenii știu cât tutun s-a prelucrat si câți frontieristi s-au căpătuit pentru a-și clădi ce și-au clădit. Lăsați-o mai moale!

    Reply
    • stai_in_tara_ta says:
      May 11, 2025 at 1:26 am

      Cand patronii(sau..patronesele) firmelor de transporturi vor stii sa se comporte cu soferii si sa-i plateasca cum trebuie conform muncii pe care o presteaza , si sa le plateasca la timp salariile (!!!),si sa le puna la dispozitie capuri tractoare si remorci conform celor din Uniunea Europeana(nu carpite si “reamenajate” in asa zisele ateliere mecanice proprii -probabil ca atunci deficitul de soferi profesionisti se va ameliora .In zilele de azi , un sofer de tir trebuie sa aiba o inima sanatoasa si un creier rezistent pe langa o rabdare supranaturala!Din pacate unii patroni de firme de transporturi se comporta cu soferii de parca ar fi sclavii lor , ba unii chiar se isterizeaza , nu le da toti banii la timp sau la la intreruperea contractului de munca (in caz ca acestia vor sa plece de la compania lor)si unii chiar -i ameninta in unele cazuri !!! O intrebare pentru Adrian Pop! cum sunt platiti soferii profesionisti? au tot salariul pe hartie ?au doar salariul minim pe economie si restul banilor cum sunt dati la sofer? in forma legala? sau la mica intelegere ?diferenta ..cum se plateste? se semneaza un stat de plata separat pentru diferenta banilor ??…

      Reply
  4. Tumele iakob says:
    May 9, 2025 at 7:37 pm

    Buna. Stiu eu o firma din Arad foarte mare care plate sub pret cu 85 de Euro cu diurna si Salar impreuna. Si alti dau 80€ plus minimum pe Ergonomie.

    Reply
  5. Anonymous says:
    May 10, 2025 at 3:55 pm

    Cand inca platiti la km, vrei 3 carduri, magnet, sa pleci in fiecare weekend de acasa, cum sa aveti soferi? Locuiesc in uk, fac undeva la 3000 £ la 4 saptamani, program de 9 ore pe zi, lucrez nopatea, 23£ /h , acasa in fiecare zi, imi vad copilu cum creste, cum sa ma intorc inapoi sinsa stau plecat cu saptamana pe bani mai putini? E drept ca sunt si cheltuielile mai mari aici, dar tot am un trai decent, iti permiti un concediu, care e platit, nu ca in tara.

    Reply
  6. Cojocaru Ionut says:
    May 11, 2025 at 1:50 pm

    Daca s-ar oferi salarii convenabile pentru a putea trăi in Romania, credeți-mă ca multi șoferi ar alege sa ramana in România. Niciunuia nu-i place sa stea plecat in tari straine departe de familie. Deocamdată ce ofera companiile de transport din România nu este de ajuns sa poti trăi facand față necesităților din România. Prima problema a patronilor este faptul ca iti trece in contractul de munca salariu minim pe economie si restul la plic, iar asta ne va afecta la contributia la pensie, deci si asta este un motiv pentru care unii șoferi aleg sa plece din țară. Un al doilea motiv este faptul ca patronii nu accepta si începători, in strainatate se accepta si incepatori.

    Reply
  7. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Szijjarto: Budapesta promite să blocheze negocierile de aderare UE-Ucraina
    3
    Șantierele de pe calea ferată bat pasul pe loc, în Arad
    4
    Primăria Arad, în roşu și galben, de ziua mondială a luptei împotriva poliomielitei
    5
    Focuri de armă în Capitală - polițiștii au găsit o mașină avariată
    6
    Filme de Cannes, săptămâna aceasta, la Arad
    7
    OPINII. Scrisoare din Arad
    8
    Corina Chiriac și Aurelian Temișan aduc strălucire Balului Comunității Arădene
    9
    Arbitru fără notorietate la meciul FCSB - UTA
    10
    Miniștrii Apărării și Economiei au depus jurământul la Cotroceni

    România

    Miniștrii Apărării și Economiei au depus jurământul la Cotroceni
    Noii miniștri din Guvernul Bolojan - Radu Miruță (Apărare) și Irineu Darău (Economie) - au depus jurământul de învestitură, marți, în cadrul unei ceremonii desfășurate la Palatul Cotroceni.

    Local

    Judecat pentru mita oferită unui polițist, la Lipova
    Un bărbat prins drogat și fără permis la volan a încercat să îl mituiască pe un polițist, pentru a scăpa de dosarul penal.

    ARADON Sport local

    CS Universitatea Arad are patru secţii medaliate

    UT Arad

    UTA iernează pe locul 8

    UT Arad

    Doliu în familia UTA! A murit Lazăr Pârvu

    Local

    31 de arădeni, diagnosticaţi cu gripă în ultima săptămână
    Numărul pacienţilor cu afecțiuni respiratorii de sezon a crescut cu 40% faţă de săptămâna precedentă.

    UT Arad

    Un utist, revelația Superligii
    Mijlocașul Alin Roman este al doilea fotbalist, ca eficiență, după Florin Tănase (FCSB).

    Local

    34 de premii acordate în cadrul Galei Clădirilor Istorice, 2025
    Cea de a patra ediție a evenimentului a avut loc luni seara, în Sala Regele Ferdinand a Primăriei.

    Local

    Trimis în judecată după ce a cerut bani pentru angajări la Frontieră și Pompieri
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.