aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Arad: Deficitul de profesioniști în domeniul transportului de mărfuri s-a dublat în doi ani

Arad: Deficitul de profesioniști în domeniul transportului de mărfuri s-a dublat în doi ani

la 9 May 2025 12:28
11 Comentarii

Arad: Deficitul de profesioniști în domeniul transportului de mărfuri s-a dublat în doi ani

Foto: Arhivă
9 May 2025 12:28
Una dintre cele mai mari organizații ale transportatorilor de mărfuri din România, cu sediul în Arad, atrage atenția că deficitul de șoferi profesioniști s-a dublat în ultimii doi ani, iar în județ lipsesc aproximativ 1.500 de șoferi de camioane, în timp ce importul forței de muncă din afara Uniunii Europene este insuficient.
Una dintre cele mai mari organizații ale transportatorilor de mărfuri din România, cu sediul în Arad, atrage atenția că deficitul de șoferi profesioniști s-a dublat în ultimii doi ani, iar în județ lipsesc aproximativ 1.500 de șoferi de camioane, în timp ce importul forței de muncă din afara Uniunii Europene este insuficient.

Trimite articolul

X

Președintele Asociației Patronale a Transportatorilor ‘Europa 2002’ (APTE 2002), Adrian Pop, a declarat vineri, pentru AGERPRES, că firmele din domeniu se confruntă cu dificultăți în a găsi forță de muncă pe piața locală, iar asta afectează livrările de mărfuri și scade cifra de afaceri.

Adrian Pop a declarat că, în 2023, deficitul era de aproximativ 750 de șoferi de camioane la firmele din județ, dar acum se caută pentru angajare aproximativ 1.500, care nu se găsesc pe piața locală. Asta face ca, uneori, firmele de transport să intre în concurență pentru a prelua unele de la altele profesioniștii existenți.

‘Lipsa șoferilor are efecte asupra livrărilor, ceea ce înseamnă și cifre de afaceri mai mici cu câteva procente. E tot mai greu să găsești oameni calificați în acest domeniu, de aceea, soluția ar fi să aducem mai mulți șoferi din afara Uniunii Europene. Din păcate, deocamdată sunt prea puțini șoferi extracomunitari la firmele din Arad. Să aducem mai mulți este greu din cauza procedurilor care durează în general șase luni, pentru că este nevoie de avize de la Inspectoratul General pentru Imigrări’, a declarat președintele APTE 2002.

El a adăugat că aderarea deplină la Spațiul Schengen oferă oportunități de dezvoltare a companiilor din domeniu, însă acestea sunt încetinite de lipsa de profesioniști.

Conform lui Adrian Pop, atunci când se recrutează forță de muncă locală se constată că mulți dintre cei care se prezintă la interviuri nu corespund posturilor.

Una dintre cauzele identificate de transportatori pentru lipsa șoferilor profesioniști este plecarea acestora în alte țări, unde obțin salarii mai mari.

APTE 2002 este cea mai mare organizație a transportatorilor de mărfuri din vestul țării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.

Sursa: AGERPRES

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
deficit ,
firme transport ,
firme transport marfa ,
judetul arad ,
profesionisti ,
soferi ,
soferi profesionisti ,
Spatiul Schengen ,
transport marfa
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. malefique says:
    May 9, 2025 at 2:26 pm

    Cum naiba, ca tot mujicu si ciobanu s-a facut sofer de tir??!

    Reply
    • Aradeanu' says:
      May 9, 2025 at 4:52 pm

      Nu mai vor sa lucreze. Il injura pe sefu ca are mertan si au alta meserie acum: votanti de-ai lui simion…poate, poate le ia simion mertanele patronilor si le da lor. Ca doar a promis nationalizare!

      Reply
      • vasile says:
        May 9, 2025 at 9:12 pm

        Asa si? de ce nu mergi tu? Aaa, tu lucrezi la stat… Am inteles.

        Reply
      • anonim says:
        May 10, 2025 at 11:20 am

        ii doare direct la basca pe soferi ce masina detine patronul , nu asta e problema , insa sa stai pe comunitate inchis intr o cabina cate 1-3 luni , cam cum crezi ca e ??? … nici nu i de mirare ca 80 % din soferii vechi sunt bolnavi cu capul , asta se vede in trafic ca la ecograf , niste mujici si niste criminali care ajung sa considere ca strada le apartine doar lor

        Reply
    • Bubu says:
      May 10, 2025 at 10:53 am

      De gunoaie ce sânt patronii

      Reply
  2. blabla says:
    May 9, 2025 at 4:53 pm

    Daca ati da salariul care ar trebui si nu ati avea dispeceri de 0,1 bani eu sunt primul care ma angajez

    Reply
  3. Stanescu Dragos says:
    May 9, 2025 at 5:50 pm

    Pai concluzia trasa de ei este ca au plecat in afara deoarece sunt mai bine plătiți. Pai daca știu motivul, de ce nu ii plătesc mai bine sa nu mai plece? Piață e libera pentru toți si daca nu se adaptează, vor fi înlocuiți… roata trebuie sa se învârtă. Despre cel care se plânge in interviu dar si despre alții, prietenii știu cât tutun s-a prelucrat si câți frontieristi s-au căpătuit pentru a-și clădi ce și-au clădit. Lăsați-o mai moale!

    Reply
    • stai_in_tara_ta says:
      May 11, 2025 at 1:26 am

      Cand patronii(sau..patronesele) firmelor de transporturi vor stii sa se comporte cu soferii si sa-i plateasca cum trebuie conform muncii pe care o presteaza , si sa le plateasca la timp salariile (!!!),si sa le puna la dispozitie capuri tractoare si remorci conform celor din Uniunea Europeana(nu carpite si “reamenajate” in asa zisele ateliere mecanice proprii -probabil ca atunci deficitul de soferi profesionisti se va ameliora .In zilele de azi , un sofer de tir trebuie sa aiba o inima sanatoasa si un creier rezistent pe langa o rabdare supranaturala!Din pacate unii patroni de firme de transporturi se comporta cu soferii de parca ar fi sclavii lor , ba unii chiar se isterizeaza , nu le da toti banii la timp sau la la intreruperea contractului de munca (in caz ca acestia vor sa plece de la compania lor)si unii chiar -i ameninta in unele cazuri !!! O intrebare pentru Adrian Pop! cum sunt platiti soferii profesionisti? au tot salariul pe hartie ?au doar salariul minim pe economie si restul banilor cum sunt dati la sofer? in forma legala? sau la mica intelegere ?diferenta ..cum se plateste? se semneaza un stat de plata separat pentru diferenta banilor ??…

      Reply
  4. Tumele iakob says:
    May 9, 2025 at 7:37 pm

    Buna. Stiu eu o firma din Arad foarte mare care plate sub pret cu 85 de Euro cu diurna si Salar impreuna. Si alti dau 80€ plus minimum pe Ergonomie.

    Reply
  5. Anonymous says:
    May 10, 2025 at 3:55 pm

    Cand inca platiti la km, vrei 3 carduri, magnet, sa pleci in fiecare weekend de acasa, cum sa aveti soferi? Locuiesc in uk, fac undeva la 3000 £ la 4 saptamani, program de 9 ore pe zi, lucrez nopatea, 23£ /h , acasa in fiecare zi, imi vad copilu cum creste, cum sa ma intorc inapoi sinsa stau plecat cu saptamana pe bani mai putini? E drept ca sunt si cheltuielile mai mari aici, dar tot am un trai decent, iti permiti un concediu, care e platit, nu ca in tara.

    Reply
  6. Cojocaru Ionut says:
    May 11, 2025 at 1:50 pm

    Daca s-ar oferi salarii convenabile pentru a putea trăi in Romania, credeți-mă ca multi șoferi ar alege sa ramana in România. Niciunuia nu-i place sa stea plecat in tari straine departe de familie. Deocamdată ce ofera companiile de transport din România nu este de ajuns sa poti trăi facand față necesităților din România. Prima problema a patronilor este faptul ca iti trece in contractul de munca salariu minim pe economie si restul la plic, iar asta ne va afecta la contributia la pensie, deci si asta este un motiv pentru care unii șoferi aleg sa plece din țară. Un al doilea motiv este faptul ca patronii nu accepta si începători, in strainatate se accepta si incepatori.

    Reply
  7. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Machado, laureata Nobelului pentru Pace, dedică premiul poporului venezuelean și lui Trump
    3
    Egiptul confirmă un summit de pace pentru Gaza, luni, la Sharm el-Sheikh, prezidat de Trump și Sisi
    4
    50 de milioane de euro de la UE pentru fermierii din România, Bulgaria, Ungaria, Letonia, Lituania și Polonia
    5
    Sondaj Avangarde: Aproape jumătate dintre români sunt împotriva reintroducerii stagiului militar obligatoriu
    6
    Veste teribilă: Roșcovanul a murit!
    7
    VIDEO. Brankica Hadzovic promite să-și păstreze zâmbetul pe tot parcursul luptei cu cancerul
    8
    Preţul gigacaloriei, actualizat cu noua valoare a TVA
    9
    CET Hidrocarburi începe azi probele la cald ale instalaţiilor de încălzire
    10
    CSM îl contrazice pe Bolojan în legătură cu jalonul din PNRR: Legea privind pensiile - nicio legătură cu cerința CE

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu.

    Local

    Poliția, verificări pe drumurile din Arad, în așteptarea iernii
    IPJ Arad anunță că au fost luate o serie de măsuri pentru prevenirea evenimentelor rutiere pe perioada iernii.

    Local

    5 activități de iarnă care dezvoltă abilitățile copilului tău
    Iarna nu e doar despre frig! Descoperă cum activitățile sezoniere stimulează dezvoltarea fizică, cognitivă și emoțională a celor mici.

    Mapamond

    Ungaria: Salariul minim va creşte cu 11% în 2026, în pofida stagnării economiei
    Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi majorarea salariului minim cu 11% în 2026, după ce angajaţii şi angajatorii au ajuns la un acord, în pofida stagnării economiei care forţează Guvernul să înrăutăţească previziunile economice din 2025 şi 2026, transmite Reuters.

    Mapamond

    Administraţia Trump reduce durata de valabilitate a permiselor de lucru pentru imigranţi
    Administraţia Trump a anunţat joi reducerea duratei de valabilitate a permiselor de lucru pentru numeroase categorii de imigranţi, în cadrul unei serii de restricţii decretate în urma atentatului mortal care a avut loc săptămâna trecută la Washington, imputat unui afgan, informează vineri AFP.

    Mapamond

    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe AI sunt capabili să schimbe părerile alegătorilor, dezvăluie două studii ştiinţifice
    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe inteligenţa artificială (AI) pot fi deosebit de convingători în a determina un alegător să îşi schimbe afilierea politică, chiar şi atunci când aceste programe informatice se bazează pe informaţii eronate, potrivit concluziilor formulate în două studii ştiinţifice publicate joi, informează AFP.

    România

    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an
    Google a făcut publice listele cu cele mai populare căutări ale românilor în anul 2025, iar rezultatele reflectă atât interesul pentru evenimentele majore din societate, cât și pentru divertisment și trenduri internaționale.

    Local

    12 biserici arădene sunt ocrotite de Sfântul Ierarh Nicolae
    Sărbătorit mâine, 6 decembrie, Sfântul Nicolae este unul dintre cei mai populari sfinţi ai creştinătăţii.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.