Potrivit documentației tehnice, viitoarea șosea de centură de nord-est va avea două benzi, câte una pe sens, iar pe traseul drumului vor fi realizate trei poduri și pasaje. Documentele publicate de Ministerul Transporturilor indică faptul că proiectul ar urma să fie finalizat în cel mult 24 de luni de la demararea lucrărilor, urmând ca, în fiecare an, obiectivul să beneficieze de o alocare financiară de 200,6 milioane de lei.
„Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, mai precizează cei de la minister.
În nota de fundamentare care însoțește proiectul de Hotărâre de Guvern se face și o scurtă descriere a investiției:
„Traseul studiat va face legătura între Varianta Ocolitoare a Municipiului Arad – Est, DN7 – DN 79 spre viitoarea intersecție cu drumul expres Arad – Oradea. Lungimea variantei ocolitoare a fost estimată la 12,541 kilometri. Expertiza tehnică realizată în anul 2023 (cu valabilitate 5 ani) face recomandări privind studierea unor soluții de structuri rutiere semirigide și suple, iar pentru amenajarea girațiilor soluții cu pavele prefabricate pozate pe strat rutier rigid cu beton de ciment sau pe sistem rutier semirigid cu strat de balast stabilizat. Studiul geotehnic: au fost efectuate 56 foraje (F1-F56) în 2021 cu adâncimea 6 metri față de cota terenului, pentru identificarea naturii terenului suport pe zona de drum; 8 foraje (FP1-FP8), cu adâncimea maximă 30 de metri și 4 penetrări dinamice super grele, de tip DPSH (P1-P4) până la adâncimea maximă de 16 metri pe zona pasajului CF km 2+185 și câte 1 foraj și penetrare dinamică super grea pe zona podurilor km 8+435 / km 11+257 ( FP9, FP10, P5, P6) până la adâncimea maximă de 17 metri.
Pe zonele cu pământuri active și puțin active, respectiv zonele cu pământuri necoezive în stare mediu îndesată se recomandă aplicarea unor metode de îmbunătățire a stratului de bază. Studiul de trafic: la nivelul anului de bază 2025 s-au estimat 5.400 de vehicule fizice (MZA), respectiv 7.417 vehicule etalon (MZA); la nivelul orizontului de perspectivă anul 2040 (anul 15 de operare), având în vedere prognoza de evoluție a traficului și noile condiții de circulație intensitatea medie zilnică prognozată este, în medie, de 6.989 – 7.632 vehicule fizice, reprezentând circa 9.284 – 11.781 total vehicule etalon. Se recomandă amenajarea drumului la profil de 2 benzi de circulație. Traseul în plan are ca zonă de pornire sensul giratoriu al Variantei Ocolitoare Arad Est situat pe drumul naţional DN 7 (comuna Vladimirescu spre Lipova), traversează magistrala de cale ferată Curtici – Arad – Deva, apoi drumul judeţean DJ 709, intersectându-se cu DN 79 înainte de intrarea în localitatea Zimandcuz dinspre Arad; din drumul naţional DN79 traversează linia CF Arad-Oradea, urmând traseul către o viitoare intersecţie cu sens giratoriu, amenajată în cadrul proiectului drumul expres Arad – Oradea. Profilul transversal tip: platforma drumului-9,00 metri; partea carosabilă 7,00 metri (2 benzi de circulație de 3,50 metri); acostamente consolidate 2×1.00 metri, din care 2×0,50 metri bandă de încadrare; spațiu de lucru parapete de siguranță marginal 2×1.70 metri”.
Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, spune că întocmirea acestui proiect de Hotărâre de Guvern reprezintă un pas important pentru proiect.
„Am depășit deja o serie de proceduri birocratice, acum am ajuns la faza Hotărârii de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici ai investiției. În acest an am putea deja să lansăm licitația pentru execuția lucrării”, a spus Bîlcea.
Trimite articolul
XObligatoriu trebuie racord pana la drumul expres Arad-Oradea
Să treacă pe unde trebuie. Foarte important!!!
De ce in 2025 se construieste ca si in anii 1900, drum cu doar 1 banda pe sens?
-
oamenii gindesc in perspectiva secolului 23,cind nu vom avea nevoie de sosele,vom circula cu drone taxiuri zburatoare,etc..
-
Sa se circule incet, sa consumi mai mult, sa ia statul mai multi bani din carburant si apoi sa te taxeze pentru poluare pentru ca sunt prea multe masini si este aglomerat. Nu asa este si prin oras?
-
Ca e mai ieftin si asa, le ramina bani si de salarii. Si sa se laude ca fac ceva.
Domnule Bilcea,
Eu va sugerez sa retrageti imediat proiectul si sa pregatiti o sosea de centura cu 2 benzi pe sens, cu acostament de 1 m si separatoare de sens, intre Vladimirescu si viitorul drum expres Arad-Oradea.
Va asigur de sustinerea mea pentru un proiect necesar si modern.
Sunt senator Parasca.