aradon.ro Web analytics



Europa ne plateste autostrada Arad-Timisoara

Comisia Europeană a hotărât să deconteze 287 de milioane de euro pentru construcţia autostrăzii Arad-Timişoara.
Scris de Alin Gherasim - Comisia Europeană a hotărât să deconteze 287 de milioane de euro pentru construcţia autostrăzii Arad-Timişoara.

ARAD. Cei din Comisia Europeană au analizat toată documentaţia trimisă de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), documentaţie care se referă la realizarea autostrăzii Arad-Timişoara, şi au hotărât că vor deconta cheltuieli de 287 de milioane de euro pentru construcţia şoselei de mare viteză. „Comisia Europeană a hotărât, în data de 18 noiembrie 2014, să acopere costurile de construcţie a două tronsoane de autostradă din România, finanţate iniţial de statul român prin împrumuturi bancare. Autostrada Arad-Timişoara şi varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă au fost date în folosinţă în 2011 şi, respectiv, 2012. Ele au fost construite cu fonduri de la bugetul de stat, cu granturi de la Comisia Europeană și cu împrumuturi de la Banca Europeană de Investiţii şi, respectiv, de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie și Dezvoltare. Comisia Europeană a aprobat cererea României de a finanța din Fondul de coeziune și partea de investiție care fusese acoperită inițial din împrumuturi. Din această sumă, 287 milioane de euro sunt destinați autostrăzii Arad-Timişoara şi 151,5 milioane de euro sunt pentru varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă”, au anunţat oficial cei de la Comisia Europeană.

Din împrumuturi

Încă de la momentul demarării construcţiei autostrăzii Arad-Timişoara, reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi ai CNADNR anunţau că lucrarea va fi finanţată prin fonduri europene nerambursabile. Doar că aceste fonduri nu sunt alocate cum-necum, ci, în primă fază, statul trebuie să suporte investiţia. Situaţia ne-a fost explicată de Eusebiu Pistru, deputatul în Parlamentul României şi care, la momentul demarării investiţiei, era secretar de stat în Ministerul Transporturilor. „Uniunea Europeană nu acordă pur şi simplu fondurile. În primă fază, investiţia este susţinută de statul român. Cum, la acea vreme, statul nu avea fonduri necesare pentru plata autostrăzii, au fost contractate împrumuturi pentru a susţine investiţia şi a plăti lucrările. Apoi toate documentele au fost trimise spre Comisia Europeană. Aici au fost analizate şi s-a decis că lucrările vor fi decontate”, a spus Pistru. Acesta a mai anunţat că, teoretic, banii veniţi acum de la Uniunea Europeană ar trebui să acopere creditele contractate de statul român pentru construcţia autostrăzii.

Semnat de Corina Creţu

Documentul prin care România primeşte banii pentru autostrada Arad-Timişoara a fost semnat chiar de către Corina Creţu, comisarul european pentru politică regională. „Infrastructura rutieră este unul dintre principalele instrumente prin care putem reduce diferențele de dezvoltare dintre regiunile Uniunii Europene, iar România va avea întotdeauna în mine un partener pentru realizarea marilor proiecte de infrastructură”, a ţinut să precizeze comisarul european.

Din 2011

Autostrada Arad-Timişoara a fost dată în folosinţă încă din anul 2011. Dar, la vremea respectivă, nu era chiar autostradă, ci doar un drum cu o singură bandă. Însă premierul Emil Boc de la acea vreme a ţinut să taie panglica de inaugurare, chiar dacă lucrarea nu era finalizată. Din anul 2012, de când autostrada a devenit total practicabilă, aceasta a trecut deja prin două mari reparaţii din cauza faptului că asfaltul turnat iniţial a puşcat aproape în totalitate pe o bandă de circulaţie între Arad şi Timişoara.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    ARADON Sport local

    Haţegan, primul meci al sezonului în Liga 1
    BUCUREŞTI. După o vară fierbinte, cu şase delegări la Campionatul European 2020, cel mai valoros arbitru de fotbal al momentului, arădeanul Ovidiu Haţegan se întoarce în Liga 1.

    Local

    Sud-coreenii tatonează Aradul pentru o mega-investiţie. "Ar fi oraş în oraş"
    Investitorii ţin la mare secret interesul pentru Arad, unde ar intenţiona să ridice un parc industrial pe aproximativ 1.000 de hectare. Aici s-ar fabrica baterii pentru maşini electrice şi alte componente destinate industriei auto.

    Local

    15 milioane pentru proiectul de revitalizare a zonei Mărului
    Locul de agrement va fi realizat de către Thaibau Construct, la o valoare care depășește 15 milioane de lei. 1

    Local

    Poliția caută șefi pentru județ
    Șapte poziții pentru șef de poliție, respectiv șef de post sunt scoase la concurs de către Inspectoratul de Poliție Județean Arad. 1

    Local

    Coșmarul de pe șine: trenul de la Mangalia a ajuns cu 11 ore întârziere la Arad!
    27 de ore pentru cei 850 de kilometri care desparte Mangalia de Arad. Trenul care ar trebui să-i ducă pe arădeni la mare este un coșmar pe șine.

    Advertorial

    Un nou cartier în Arad? O nouă zonă de case?
    Contextul pandemiei ne-a făcut să vedem diferit lucrurile, să apreciem cu totul altfel conceptul locuirii și recunoaștem că o parte din noi tânjește, în secret, după comuniunea cu natura! 3

    Local

    Platforme de cântărire pe drumurile judeţene
    Patru platforme pentru verificarea tonajelor vehiculelor ar urma să apară pe drumurile judeţene circulate de camioanele supraîncărcate.

    Local

    O nouă hală a CCIA, lângă Expo
    Proiectul e la început de drum: Primăria a fost informată în legătură cu intenţia elaborării PUZ-ului.

    Local

    Nicio şansă pentru „Ghiba Birta”
    Constructorul care se ocupă de reabilitarea clădirii liceului nu dă semne că va respecta termenul din contract. 1

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.