aradon.ro Web analytics



Ecourile unei tragedii: cine răspunde pentru moartea tinerilor de pe autostradă?

De Andreea Pintea

Ecourile unei tragedii: cine răspunde pentru moartea tinerilor de pe autostradă?

FOTO: V.O.
Era sau nu camionul în mișcare? Era banda de circulație blocată de automarfarele care așteptau să poată intra în Ungaria? Cine va răspunde pentru moartea celor trei tineri?
Scris de Andreea Pintea - Era sau nu camionul în mișcare? Era banda de circulație blocată de automarfarele care așteptau să poată intra în Ungaria? Cine va răspunde pentru moartea celor trei tineri?

ARAD. Multe întrebări s-au ridicat după tragedia de sâmbătă dimineața de la vama Nădlac, acolo unde trei tineri din Tulcea și Brăila și-au pierdut viața după ce mașina lor a intrat sub semiremorca unui camion. Primele informații furnizate de IPJ Arad arată că ansamblul rutier s-ar fi aflat în mișcare. Totuși, martorii au reacționat imediat pe paginile de socializare și au spus că, de fapt, camionul staționa, atât banda de urgență cât și prima bandă fiind ocupată de camioane oprite în vederea trecerii frontierei.

„Suntem nepregătiți, în toate domeniile. Camioanele nu au ce căuta pe două benzi, în coadă la vamă. Șoferii amatorii sunt tot timpul în grabă, nu adaptează viteza la condițiile de trafic, nu păstrează distanța și vreau să menționez că în cazul de față, fiind tot timpul coadă de mașini, și se mai adaugă ceața, gheața și noaptea ar trebui să existe tot timpul un echipaj de poliție care să se deplaseze tot timpul, față-spate, în funcție de locul ultimelor mașini. Dumnezeu să ne ajute” – scrie V.F.

Răzvan I. punctează:

Am fost acolo în momentul accidentului. Autotrenul nu se afla în mișcare. Stătea în coadă pe banda 1 deoarece pe banda de urgență erau camioane la pauză rămase de ieri deoarece a fost 10 km de coadă”.

Un alt arădean avertizează că „nu va fi ultimul incident grav”.

„Atâta timp cât coloana de camioane va fi pe autostradă, kilometri întregi, astfel de evenimente tragice nu vor lua sfârșit. Este strigător la cer!”, punctează C.C.

În mare parte opiniile arădenilor sunt aceleași: cozile de kilometri întregi pe care le fac camioanele în weekend, atunci când nu pot intra în Ungaria, sunt principala cauză a acestor accidente:

Nu ar trebui să fie camioane oprite pe autostradă” (V.M);

Camionul se afla în mișcare? În timp ce acestea staționează pe doua coloane, ocupând banda de urgență și prima bandă de deplasare kilometri întregi?” (N.S.)

În urma tuturor acestor dezbateri, însă, tragedia rămâne. Trei tineri au murit într-o dimineață fatidică de ianuarie.

VIDEO. Accident înfiorător pe autostrada Arad – Nădlac: trei persoane au murit

Cum s-a întâmplat tragedia de la Nădlac? Doi tineri din Brăila și o tânără din Tulcea au murit

10 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Nealcosu says:

    În România asta nici o autoritate, prin reprezentanții ei, nu gândește în avans, preventiv! Toti dorm linistiti în patul lor când ar trebuii sa fie la datorie! Exista atatea soluții, se stia de coada autocamioanelor!…1-2 echipaje de politie rezolva situația fara probleme! Prin indicatoarele electronice de pe autostradă se îndreptau tirurile spre parcări și 1-2 echipaje de rutieră verificau îndeplinirea obligațiilor…. poliția de frontieră comunica echipajelor de rutieră când sa dea drumul unei serii de automarfare! Da cine!? Românii!? E DREPTUL lor să doarmă în papuci! Dormiti liniștiți! Noi, autoritățile, veghem pt voi! Si daca cumva băieții aia chiar goneau…. echipajul de la rutieră ii putea tempera!

    • Ion says:

      Hai sa fim serioși nu poate tempera politia pe fiecare om la fiecare kilometru.

      • maria says:

        de ce in Germania , politia e pe strazi 24 din 24 ??? si ei au accidente dar nu asa ca si la noi. politia are salar pt ce???? care e datoria lor????? asa cum legea se aplica unui om de rand , asa sa i se aplice si unui functionar public……daca politia era la datorie, nu se intampla asa multe tragedii, daca politia aplica amenzi usturatoare si cetateanul sa si le achite, poate am fi mai temperati…. pacat de acesti tineri!

        • Dd says:

          @Maria, înainte de a te ambala așa cu unele lucruri (cu altele ai perfectă dreptate), ar trebui să te gândești cu ce te-ar ajuta unele aspecte pe care le ridici (ca de exemplu ” amenzi mai usturătoare”), când tu MERGI PE AUTOSTRADĂ CU VITEZĂ REGULAMENTARĂ și , deodată, la aprox. 5 – 10 km distanța de unde știi că AR TREBUI SĂ FIE VAMA, de trezești cu ditamai șirul de camioane OPRITE ÎN MIJLOCUL DRUMULUI, FĂRĂ CA CINEVA SĂ TE FI AVERTIZAT…??? 🤤

          Poate, mai repede, ar trebui, in ultimii 15 km dinaintea Vămii, să existe DIN 3KM în 3KM Panouri Electroluminiscente Avertizoare, ACTUALIZATE ÎN TIMP REAL, care să te avertizeze cât mai ai PÂNĂ UNDE ÎNCEPE COADA și NOUA Viteză Recomandata până acolo (in fucțncție de apropierea de capătul “cozii”) .
          Cred că așa ceva AR FI MULT MAI UTIL în cazul de față …🤔

  2. Paul says:

    Pe naiba sa o ducă de problema:marți seara în drum spre Nădlac, la ora 20:30 mi-a luat mai bine de 20 de minute sa reușesc sa ies de pe autostrada înainte de vama deoarece erau camioane staționate atât pe banda de urgenta cât și pe prima banda. Între 2 tiruri oprite pe prima banda am reușit sa ma strecor în diagonala apoi cum spuneam am așteptat mai bine de 20 de minute sa pot trece de camioanele oprite pe banda de urgenta, și camioane staționate pe banda de urgenta și prima banda erau pe o porțiune de cel puțin 3 km. Sunt niște nesimțiti atât șoferii cât și autoritățile care nu mișcă un deget pentru a nu se întâmpla aceste lucruri:de la vameși pana la brigada rutiera responsabila cu autostrada. Inexistenți total.

  3. Mocofan-club says:

    Căci, a fi român e o meserie, nicidecum o etnie!

  4. Ionel says:

    Oare cu ce viteza au circulat tinerii?Noapte ceata vizibilitate redusa.Nu o lasi putin mai incet? Peste tot in tara asta cat prinde masina cu atata merge.Parca de la o zi la alta tot mai multe si mai grave accidente se intampla.

  5. Dica says:

    Prima întrebare: era viteza mare pe timp de ceata?Următoarele nu-și mai au rostul.

  6. Cetatean says:

    Bag mana in foc ca soferul autoturismului nu a fost odihnit. Cei care vin din departare, atat din tara, cat si de peste hotare, conduc si 12 ore fra oprore, nu mai au reflexe. Si, bineinteles, sunt intotdeauna contra-cronomeru. Pacat ca numai la TIR-uri exista tahografe.

  7. Gabriel says:

    In orice tara civilizata din Europa în momentul în care se staționează pe autobanda din diferite motive ( fie accident fie lucrări sau vama) în câteva minute apar cei de la autobanda și semnalizează prin indicatoare luminoase. O mașină de la drumuri cu un girofar in spatele coloanei salva viețile acestor oameni.

  8. tombola lunii

    UT Arad

    Greșelile au costat-o pe UTA cu Vojvodina
    „Bătrâna Doamnă” a pierdut cu 1-2 amicalul cu Vojvodina Novi Sad, primind ambele goluri după greșeli individuale. 1

    Advertorial

    PNL se opune suprataxării
    3

    Local

    Incendiu la un lan de grâu între Horia și Arad. Focul a pornit de la un utilaj agricol
    10 hectare de grâu și 5 hectare de miriște au ars în urma incendiului. Focul a pornit de la un utilaj agricol, spun reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Arad. 1

    UT Arad

    Atacantul Postolachi a semnat cu UTA pe trei ani!
    1

    UT Arad

    Fidelitate răsplătită cu autografe de la utişti!

    Local

    12 intoxicați cu alcool și trei consumatori de substanțe interzise, în weekend, la Urgențe

    ARADON Sport local

    Felnacul începe acasă aventura din Cupa României

    Local

    E-mailuri false în numele Fiscului. Nu le deschideți!
    2

    Local

    Fără apă caldă, pe mai multe străzi din centrul Aradului
    1

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.