aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Un judeţ de graşi şi grăsuţi

Un judeţ de graşi şi grăsuţi

la 25 July 2010 14:05
25 July 2010 14:05
<p style="text-align: justify;">ARAD. <strong>Studiul DSP</strong> privind <strong>obezitatea</strong> a pus adevărul pe cântar: unul din doi <strong>aradeni</strong> e <strong>supraponderal</strong>, unul din patru <strong>obez</strong>.</p>
Scris de IM:JURNAL_ARADEAN - <p style="text-align: justify;">ARAD. <strong>Studiul DSP</strong> privind <strong>obezitatea</strong> a pus adevărul pe cântar: unul din doi <strong>aradeni</strong> e <strong>supraponderal</strong>, unul din patru <strong>obez</strong>.</p>

Trimite articolul

X

Rezultate de speriat pentru Arad. Studiul comportamentului alimentar în judetul Arad, documentaţie realizată de Directia de Sanatate Publica (DSP), indică faptul că Aradul e un judeţ plin ochi de persoane supraponderale şi obeze. DSP speră că prin studiul de acum va trage un semnal de alarma asupra comportamentului alimentar neadecvat al arădenilor şi asupra gravelor urmări pe care acesta le produce. Studiul DSP indică şi modul în care arădenii ar trebui să se comporte când vine vorba de alimentatie şi sănătate, dar asupra acestui fapt vom reveni.

Veştile aduse de studiu sunt “de groază”:  unul din şase aradeni este obez; unul din doi arădeni este preobez (supraponedral); unul din opt copii cu vârste cuprinse între 5 şi 14 ani e obez, iar unul din şase e preobez. Iar acestea nu sunt decât unele dintre datele cutremurătoare revelate de studiul DSP. Un procent de 15 la sută din populaţia judeţului suferă de obezitate, în timp ce procentul persoanelor preobeze se ridică la 32,7%!

Bărbaţii în top la obezitate

Specialiştii direcţiei au mai concluzionat asupra faptului că  indicele de masă corporală/IMC a populaţiei judeţului Arad creşte o dată cu înaintarea în vârstă, că stereotipiile şi căsătoria reprezintă un cadru favorizant important (dar nu factor cauzal) pentru riscul crescut pentru preobezitate şi obezitate dar, mai ales, că la fiecare cinci ani se dublează procentul de supraponderali şi obezi născuţi după 1996. Comparativ, bărbaţii sunt în top la obezitate şi supraponderabilitate: din 100 de preobezi, 46 sunt femei şi 54 bărbaţi, iar din 100 de obezi 49 sunt femei şi 51 bărbaţi. Concluzia studiului pe această temă este că “femeile reuşesc mai bine să-şi păstreze în cea mai bună măsura echilibrul ponderal”.

Avem bani pentru mâncare sănătoasă

O altă concluzie a studiului realizat de DSP,  după centralizarea chestionarelor efectuate atât în municipiu, cât şi în judeţ, indică faptul că un factor principal al obezităţii este alimentatia şi, nu aşa cum spun miturile, genetica (“Alimentul şi modul de hrănire apărut şi împământenit la noi după 1990 sunt factori de risc redutabili prin obezitate, care spulberă mitul că aceasta este predestinată genetic”) şi că există o relaţie invers proporţională între nivelului de studii şi IMC.

Mai trist decât toate informaţiile de până acum este faptul că, potrivit analizei realizate de angajaţii direcţiei, “populaţia arădeană apreciază că dispune în bună măsură de resursele materiale necesare alimentaţiei ideale (42 %), şi cu toate acestea 47.7% sunt preobezi/obezi”. Plăcerea se dovedeşte a fi, în cazul arădenilor obezi, după cum ei înşişi o recunosc, principalul motiv de a mânca. Plictiseala este al doilea.

Optimism printre grăsuţi

Există şi câteva veşti bune ce pot fi desprinse din tragicul studiu al DSP. Potrivit concluziilor realizate de experţi, “persoanele preobeze manifestă dorinţa modificărilor în alimentaţie mai puternic decât restul categoriilor, ceea ce este de bun augur. Preobezii şi obezii se disting, din nou, prin conştientizarea consumului alimentar excesiv pe care-l practică, ceea ce este, de asemenea, de bun augur”.  În plus, persoanele obeze cunosc (într-un procent mai mare decât celelalte categorii) consecintele obezitatii, respectiv contribuţia obezităţii la apariţia diferitelor boli, fără însă a considera obezitatea în sine ca fiind o boală.

Ca de final, în studiul se arată că cele mai multe persoane obeze şi supraponderale preferă să mânânce singure sau (doar) în compania copiilor lor.

Fumatul şi mişcarea

Datele adunate de reprezentanţii DSP pe acest subiect sunt mult mai vaste. Studiul face referire, cumparativ, la procentul arădenilor care fac mişcare sau sport (27% dintre subiecţii eşantionului), la procentul fumătorilor (cei mai mulţi dintre obezi sunt fumatori!), la studiile celor graşi etc.

A.D.B.

Trimite articolul

X
Taguri:
alimentatie ,
Arad ,
aradeni ,
aradon ,
DSP Arad ,
obezitate
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    1 Mai: Ziua Internațională a Muncii, de la defilări propagandiste la mici și grătare
    2
    24 de juniori de la Steaua București au ajuns la Urgențe cu simptome de enterocolită
    3
    Bogdan Ivan: Dacă mâine se închide războiul, încă șase-nouă luni vom simți efectele negative
    4
    Blocarea locurilor de parcare atrage după sine amenzi substanțiale
    5
    Fostul președinte Rumen Radev a câștigat alegerile legislative în Bulgaria
    6
    Aradul, în Regiunea Gastronomică Europeană Banat 2028
    7
    Grindeanu: Întrebarea de la referendumul PSD a fost adoptată fără niciun vot împotrivă
    8
    PSD a decis să îi retragă sprijinul politic premierului Ilie Bolojan
    9
    Senzorii care ar trebui să indice șoferilor parcările libere au fost instalați, dar au rămas inactivi
    10
    FOTO | Creativitate în afaceri la Târgul Firmelor de Exercițiu

    Ştiri sportive

    Mexicul a câștigat meciul inaugural al Cupei Mondiale, în care au fost trei eliminați
    Selecționata de fotbal a Mexicului a învins echipa Africii de Sud cu scorul de 2-0 (1-0), în partida inaugurală a Cupei Mondiale 2026 (11 iunie-19 iulie), joi, pe Mexico City Stadium din Ciudad de Mexico, în Grupa A a turneului găzduit de Mexic, SUA și Canada.

    România

    Procurorul Sandu critică „listele negre” de la CSM: Afirmația că 3.580 de judecători susțin acest demers e o minciună
    Procurorul Claudiu Sandu, membru al CSM, critică dur „listele negre” cu jurnaliști, ONG-uri și politicieni, întocmite de Secția pentru judecători a Consiliului într-un document publicat miercuri, și susține că este o minciună afirmația că 3.580 de judecători susțin acest demers.

    România

    Rezultatele extragerilor Loto
    Rezultatele extragerilor din data de 11-06-2026 sunt următoarele:

    Mapamond

    BCE a anunțat prima majorare de dobândă de după 2023
    Banca Centrală Europeană (BCE) a anunțat joi că a decis să majoreze cu 25 de puncte de bază cele trei rate ale dobânzilor reprezentative, pentru a asigura stabilizarea inflației la nivelul țintei sale de 2% pe termen mediu, se arată într-un comunicat al instituției cu sediul la Frankfurt.

    Ştiri sportive

    Portarul Florin Niță și-a anunțat retragerea din activitate
    Portarul echipei naționale de fotbal a României la EURO 2024, Florin Niță, a anunțat, joi, că se retrage din activitate, informează site-ul oficial al Federației Române de Fotbal.

    România

    BNR: Decizia Consiliului Concurenței legată de activitatea bancară pe piața monetară are nevoie de o serie de clarificări
    Banca Națională a României (BNR) consideră că decizia Consiliului Concurenței privind activitatea unor bănci pe piața monetară necesită clarificări suplimentare pentru a evita apariția unor confuzii, așteptări nerealiste sau acuzații nefondate care ar putea afecta stabilitatea financiară.

    Mapamond

    Autoritatea maritimă iraniană confirmă închiderea totală a Strâmtorii Ormuz până la noi ordine
    2

    Local

    DN 7 a intrat în reparații, în județul Arad
    1

    UT Arad

    Academia UTA, cea mai bună din Vest
    Regiunea geografică Banat-Crişana este dominată de gruparea roş-albă.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.