ARAD. Centura de sud-est a municipiului Arad, care, în această perioadă, se află în ultima fază a construirii, va avea o continuare, anunţă Consiliul Judeţean Arad. Centura, care leagă acum DN 69 Arad-Timişoara de DN 7 Arad-Deva ar urma să ajungă să se intersecteze cu DN 79 Arad-Oradea. În documentele CJA se precizează:
„Municipiul Arad este situat la răspântia a două căi comerciale de importanță internațională care îl străbat de la est la vest (axa formată de DN 7) și de la nord la sud (axa formată din DN 69 și DN 79). Municipiul Arad este bine racordat la principala arteră rutieră aparținând infrastructurii TEN-T, respectiv autostrada A1, care în zona de influență a localității Arad are patru noduri de legătură cu rețeaua națională și locală de drumuri. Construcția/completarea inelelor ocolitoare ale municipiilor este de o importanță deosebită, fiind prevăzută în numeroase documente de planificare strategică: Master planul General de Transporturi al României, Planul de Dezvoltare Regională Vest, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Arad (PMUD). Sistemul actual al infrastructurii căilor de comunicație rutiere al Municipiului Arad și al zonei periurbane este incomplet în raport cu tipul de trafic de tranzit, în special cu cel al traficului greu, fiind astfel oportună construirea unei variante ocolitoare pe latura nord–est a municipiului Arad. Existența unui inel de centură complet ar duce la eliminarea totală din rețeaua stradală a traficului de vehicule de marfă aflate în tranzit și reducerea duratelor de deplasare și a numărului de accidente de circulație, se va îmbunătăți accesibilitatea populației, se vor reduce costurile de transport pentru persoane și bunuri și poluarea atmosferice și fonice. UAT Județul Arad intenționează să închidă inelul de centură și a inițiat, din fonduri proprii, elaborarea documentației tehnico-economice faza Studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investiții <Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Nord – Est>, prin care se propune conexiunea dintre Autostrada A1, prin intermediul Variantei Ocolitoare Arad-Est și Drumul Expres Arad – Oradea”.
„În acest sens, s-a transmis, spre verificare, la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, documentația tehnico-economică – faza Studiu de fezabilitate – pentru obiectivul de investiții <Varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Nord-Est>, inclusiv Raportul de audit de siguranță rutieră. Indicatorii tehnico-economici aferenți acestui obiectiv de investiții au fost aprobați prin Hotărârea Consiliului Județean Arad nr. 65/29.02.2024. UAT Județul Arad s-a implicat în dezvoltarea infrastructurii rutiere locale și regionale, având experiență în derularea de parteneriate cu CNAIR pentru realizarea unor proiecte de mari dimensiuni. Astfel, proiectul <Varianta de ocolire Arad Est> se derulează în baza Protocolului de implementare dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și UAT Județul Arad. Viitorul Drum Expres Arad – Oradea, se implementează de asemenea, în baza Protocolului de implementare încheiat între CNAIR, Municipiul Oradea, Municipiul Arad, Județul Arad și Județul Bihor. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a solicitat UAT Județul Arad transmiterea Hotărârii Consiliului Județean Arad de aprobare a semnării Acordului de parteneriat pentru <Elaborarea Studiului de Fezabilitate, realizarea documentației tehnice pentru Autorizația de Construire (P.A.C.) și Proiect Tehnic de Execuție pentru obiectivul de investiții Varianta ocolitoare a Municipiului Arad Nord-Est (Etapa II)>. Ulterior parcurgerii tuturor etapelor administrative, se va elabora și depune aplicația de finanțare în cadrul Programului Transport 2021-2027, în vederea decontării cheltuielilor aferente Studiului de fezabilitate și a documentației tehnice pentru Autorizația de Construire și Proiect Tehnic de Execuție. Execuția lucrărilor va face obiectul unei noi cereri de finanțare”, se mai arată în documentele Consiliului Judeţean.
„Acest proiect este esențial pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere și creșterea conectivității în județul Arad. Am inițiat, din fonduri proprii, elaborarea Studiului de fezabilitate, iar acum CNAIR ne-a solicitat adoptarea unei hotărâri care să aprobe acordul de parteneriat. Aceasta este o etapă necesară pentru elaborarea și depunerea aplicației de finanțare prin Programul Transport 2021-2027. Prin această finanțare vom recupera cheltuielile deja angajate și vom acoperi costurile aferente proiectului tehnic, pe care le-am suportat din bugetul propriu al Consiliului Județean Arad”, a declarat președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca.
Trimite articolul
XDar racordul DN79 cu drumul expres ? Altfel, odata intrat pe sosea, nu ai cum sa treci pe drumul expres
-
Expresul este prevazut cu un drum de legatura pana in DN79, exact acolo sa faca jonctiunea cu viitoarea centura Nord-Est, despre care se discuta aici.
Prima dada am inteles ca vor sa faca metrou, dupa care vreo 10 parcari supraetajate pe centru….
Tipic pentru Arad, orice facem trebuie făcut în 10 ani.
Despre centura care e in lucru acum s-a vorbit vreo 10 ani, acum despre asta se vorbește iar 10 ani.
Dacă erau băieți deștepți făceau totul odată și împărțeau lotul 1 și 2 .
Dar așa e la Arad, orice facem trebuie să dureze .
Uite si alegerile sunt bune pentru ceva, le mai da un imbold … cumva , cumva se mai misca asa cate ceva.Dar lasa ca vine Calinescu , atunci sa vezi miscare si joc de glezne !
deci la un an dupa ce au inaugurat pasajul ala facut in 25 de ani zic ca de fapt centura e prin alta parte :))